جمعه 10 فروردین 1403

 

سرویس ورزش موج برنا – بسکتبال ورزش آکادمیک ، سرعتی است که نیازمند ضریب هوشی بالاست و بدلیل ابعاد خاص و تعداد بازیکنان نیازمند بکار گیریی مناسب از بازیکنان در پستهای خاص است و برای آموزش مناسب شایسته از مربیان همان پستها بهره برد .

بانوان در سال 96 با مهدویان پیش قدم شدند

دوشنبه نهم مرداد ماه اولين كاينيك تخصصى بازيكنان سنتر بانوان گيلان توسط خانم مریم مهدویان با حضور ١٥ مربى و ٢٥ بازيكن از شهرستان هاى رشت،انزلى و صومعه سرا در دانشكده تربيت بدنى دانشگاه گيلان برگزار گردید.

در اين كلينيك سنجش ترکیب بدن بازیکنان حاضر انجام شد و کلاس تئوری با عناوين شاخص های انتخاب بازیکنان سنتر و تکنیک های مورد نیاز این بازیکنان بحث و بررسی شد

کلاس عملی اين كلينيك نيز در سالن ورزشی دانشگاه گيلان با تکیه بر حرکات پایه و رفع اشکال بازیکنان در این حرکات توسط مربیان برگزار شد. در انتها بازیکنان  در این کلینیک از جایگاه خود در بازی و اهمیت مهارت در تکنیک های مورد نیاز آگاه شدند و مربیان نیز اطلاعات خود نسبت به شناخت و پرورش بازیکن سنتر را تكميل کردند.

شايان ذكر است خانم ريحانه ملكى نائب رئيس هيئت بسكتبال استان گيلان ،خانم ها پاد و محرمى از پيشكسوتان عرصه بسكتبال گيلان ،خانم ميخك جهانتاب مسئول كميته آموزش استان در اين كلينيك حضور داشتند.

 

هیت بسکتبال و تیم نوجوانان استان هم برای ارتقا سطح کیفی بازیکنان سنتر هم یک کلینیک آزاد برگزار کرد .

اصغر قاسمیان که در مدت بازی خود در رده های باشگاهی و دانشگاهی در این پست پیش قدم بوده است و تاکنون چندین مرحله چنین کلینکی را برگزار کرده است ، با دعوت هیت بسکتبال و تیم منتخب نوجوانان استان  یک دوره کلینیک ویژه بازیکنان سنت برگزار کرد .

صبح امروز دوشنبه 22 مرداد و همزمان با تمرین تیم منتخب نوجوانان استان گیلان ، اصغر قاسمیان با شرکت در این تمرین در دو زمان 45 دقیقه ای با بازیکنان این پست به تمرین پرداخت . در این دوره تمرینی بازیکنان به تفکیک با نوع قرار گرفتن در این پست ، جایگیری در منطقه ، نحوه چرخشها و پرتاب منطقه ای ، برش و دفاع آشنا شدند .

گفتنی است اصغر قاسمیان سابقه برگزاری کلنیک های این چنینی در سطح استان را دارد و در سالهای حضور نمایندگان گیلانی در لیگ برتر و دسته یک و دو به طور جد و مشتاقانه برای انتقال اطلاعات و دانسته های خود با هیتها و باشگاههای علاقمند همکاری داشته است . (ر-120)

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna