جمعه 7 اردیبهشت 1403

ورزش خصوصا ورزشهای رزمی در گیلان طرفداران زیادی دارد ، اهمیت این موضوع زمانی نمود بیشتری دارد که بدانیم پنجاه و چند هیت ورزشی در گیلان فعالیت دارد از این رو بد نیست بدانیم به لحاظ فعالیت هیتهای ورزشی در جمع 3 استان برتر کشور هستیم

.

تعدد رشته های ورزشی انتخاب رشته ورزشی را برای علاقمندان راحت و آسوده می کند ، هر رشته با هر طیف علاقمندی در گیلان فعالیت دارد . در میان رشته های ورزشی طرفداران ورزشهای رزمی کم نیستند و تنوع  ورزشهای رزمی موجب شده تصور رشته های ورزشی به دیدن فیلم ، مستند و رقابتهای رایج نباشد و علاقمندان ورزشی با آسودگی به انتخاب رشته ورزشی و فعالیت بپردازند.

حسین عبدی موی تای کار نوجوان دسته 45- گیلانی ، یکی از 6 گیلانی و یکی از 17 نفر تیم ملی جمهوری اسلامی ایران حاضر در مسابقات موی تای قهرمانی  در رده نوجوانان و جوانان 2017 بانکوک بوده که در اولین حضور خود موفق به کسب مدال در این رقابتها شد . از این رو و برای شناخت بیشتر این رشته  تصمیم به مصاحبه با استاد مرتضی گل آرا رئیس انجمن موی تای استان گیلان گرفتیم تا در خصوص این رشته و فعالیتهای انجام شده و برنامه های آینده آن بیشتر بدانیم .

   

حسین عبدی که در وزن ۴۵- کیلوگرم نوجوانان در مسابقات منتخب استان گیلان که در ۲۴ دی سال گذشته بر گزار گردیده بود پس از موفقیت در مسابقات مذکور و اردوی انتخابی در تیم منتخب استان جای گرفت و با پشتکار خود  با درخشش در مسابقات انتخابی تیم ملی به عضویت تیم ملی درآمد که با حمایت مسؤلین محترم انجمن ملی موی تای به مسابقات جهانی موی تای_ بانکوک ۲۰۱۷ اعزام شد و در اولین تجربه بزرگ خود توانست در سکوی بهترین های موی تای جهان جای گیرد و مدال برنز این رقابت ها را بخود اختصاص دهد.قطعا زحمات و دلسوزی های مربی وی استاد حسن عمویی و همچنین دیدگاه ٬حمایت های تیم فنی و مدیریتی انجمن ملی موی تای کشور و هیئت ورزشهای رزمی گیلان از فاکتورهای اصلی این دستاورد با ارزش می باشد٬  امید است با استمرار اتحاد و همدلی اساتید ارزشمند و هماهنگی- حمایت و خلوص نیت موجود فی مابین مسؤلان محترم هیئت ورزشهای رزمی و انجمن موی تای استان شاهد گسترش و ارتقاء هرچه بیشتر دستاوردهای موی تای گیلان در میادین ملی و جهانی باشیم.

 

آنچه خواندید گپ و گفت خودمانی ما با استاد مرتضی گل آرا ریئس انجمن موی تای استان گیلان است که در ادامه شاهد گفت و گوی ما با ایشان خواهید بود .

•  بیشتر در مورد موی تای برای شنوندگان ما بفرمایید ، گویا تا چندی چیش زیر مجموعه انجمهای ورزشی بودید :

در ابتدا مایلم افتخار آفرینی موی تای کار گیلانی حسین عبدی را به جامعه ورزش رزمی و خانواده موی تای تبریک بگویم ، این موضوع شروع خوبی برای بیان ظرفیتها و پتانسیل موی تای کاران گیلانی است .

و در پاسخ به سوال شما باید بگویم ، بله ، بنده از سال ۱۳۹۳ بعنوان نماینده انجمن موی تای گیلان منصوب شدم . در آن زمان موی تای زیر نظر فدراسیون انجمن های ورزشی بود که به طبع تعامل با سایر سبک های رینگی  در جهت جذب نماینده و گسترش هر چه بیشتر موی تای در سطح شهرستانهای استان که به سبب سیاست های مدیریتی نمایندگان اسبق تنها ۷ شهرستان از مجموع ۱۶ شهرستان گیلان در زمینه موی تای فعال بودند ؛

اینجانب با شعار « با مدیریت جهادی اقتدار موی تای گیلان بار دیگر باز خواهد گشت » تمام توان خود را بکار بسته و با مدیریتی تشکیلاتی و فراجناحی شامل: بکارگیری پیشکسوتان و مربیان مجرب موی تای  گیلان و نگاهی نو برای شناخت بیشتر این رشته کهن و جذب مربیان جوان و توانمند به همراه آموزش تدریجی موی تای موفق به تکمیل کادر فنی نمایندگان در کلیه شهرستان ها شدیم . تغییرات در فدراسیون و در واقع نگاه بهتر به موی تای واینکه به جمع خانواده ورزشهای رزمی دعوت شدیم راه را برای تحصیل این هدف هموار ساخت که البته با روی کار آمدن مدیر جوان و توانمند هیئت ورزش های رزمی استان همزمان با تغییرات کادر فدراسیون ورزشهای رزمی  و انجمن موی تای کشور با جدیدترین متدهای مدیریتی و ایجاد بسترهای مناسب برای فعالیت مربیان و مدیران جوان و اعتماد به این طیف فضایی متمایز با گذشته ایجاد نمود که امروز شاهد رشد موی تای کشور هستیم.

•  وضعیت موی تای استان را چطور ارزیابی می کنید و به نظر شما چه حمایت های از موتای گیلان باید بشود تا موتای استان بازهم شاهد قهرمانهای چون حسین عبدی باشیم ؟

قبل از هر پاسخی در ابتدا رشته موی تای بیش از هر چیز نیاز به یک تغییر دیدگاه از سوی مدیریت کلان ورزش کشور دارد هرچند ریاست محترم فدراسیون ورزشهای رزمی گام های مؤثری را در این راستا برداشته اند ولیکن چنانچه مسؤلین وزارت ورزش با پشتیبانی های بیشتر بالاخص مالی از فدراسیون ورزش های رزمی خاصه برای این رشته زیبا موجبات درخشش و پیشرفت  هرچه بیشتر آن را فراهم خواهند آورد والبته  خوشبختانه مدیر کل ورزش و جوانان استان از خانواده رزمی کاران است و این می تواند موجب دلگرمی بیشتر خانواده رزمی و موی تای باشد اما برای رشد بیشتر مستلزم  حمایت های بیشتر مدیرکل توانمند ادراه ورزش و جوانان و مسؤلین محلی است و نگاه و توجه خاص در این زمینه بسیار مؤثر خواهد بود.

 

هرورزشی بخش های متعددی دارد ، نگاه شما بعنوان ریئس انجمن موی تای استان گیلان در رده های دیگر مثل جوانان ، بزرگسالان ، بانوان ، مربیان و داوران و وضعیت آنها را چطور ارزیابی می فرمایید ؟

در برنامه کاری تدوین شده و از ابتدای کار برنامه کوتاه مدت و دراز مدت را طراحی کرده ایم و همانطور که عرض شد و موفقیت حسین عبدی یک از بخشهای برنامه دراز مدت و استعدادیابی طی سه ساله اخیر است و انشا.. همچنان شاهد خبرهای خوب دیگری هم خواهیم بود .

در بخش بزرگسالان نیز گیلان از فایترهای توانمند و نخبه ای دارد که می توان به آقایان : مجید کریمی ، مصطفی تاب توخ زاده  ،  عباس آرمون ، سعید نوری ، هادی خوشحال ، احمد نیک کار ، صابر سعیدی اشاره کرد و البته همه این فایتر ها  دارای سابقه عضویت و حضور در اردوی تیم ملی می باشند که با برنامه ریزی های انجام شده و با تلاشی مجدانه و همت تیمی برآنیم تا سهم قابل توجهی از مدال ها  و عضویت تیم ملی را در رقابت های آتی ازآن موی تای گیلان شود و همانطور که عرض شد بزودی خبرهای خوبی را خواهیم داشت .

 

رده ها ی سنی فعال وپر جنب و جوش آماده میادین بزرگ هستند 

اما در رده ای سنی هم باید بگویم قطعا در آینده نزدیک در رده های سنی جوانان و بزرگسالان شاهد ظهور نخبگان و فایترهای نمونه ای خواهیم بود و یادآور می شوم بزودی از این اسامی بیشتر خواهید شنید :سید علی رضویان ، امیرحسین عباسی ، حسن جمشیدی ،  محمد آزاد مهر ، محمد قربانپور ، کامران صفر زاده ، سید محمد تیموری ،  آرمین حقدوست ،  ماهان فتوحی ، بیژن آقایی نژاد ، علی عیسایی ، حمیدرضا اشرف ‌نیا ،  بنیامین نعمتی ، کیارش سلام ، آرین رهایی ، علیرضا گودرزوند ، جواد دادرس و بسیاری دیگر از موی تای کاران خوب گیلانی اشاره داشت.

در حوزه داوری نیز اساتید گیلانی چون  آقایان:  مهدی فرقانی ، افشین بادوام ، میثم طالبی ،  مهدی لطفی ، مجتبی اصغری ، حسین منزوی ، صادق موقری ، عادل سحر خیز و خانم زهرا غلامی با شرکت در دوره های مختلف داوری گام های مؤثری در اعتلای سطح داوری موی تای استان برداشته شد بگونه ای که در رقابت های جهانی موی تای ۲۰۱۷  بانکوک استاد فرقانی و خانم زهرا غلامی بعنوان داور حضور داشتند که این مهم بر افتخارات موی تای گیلان افزوده است.

در بخش بانوان نیز گام های خوبی برداشته ایم که حاصل آن یک مدال نقره و دو مدال برنز در انتخابی تیم ملی و همچنین انجمن موی تای گیلان میزبانی اردوی بانوان ملی پوش در رده سنی نوجوانان و جوانان را عهده دار بوده است که در این راستا خانم زهرا غلامی سرپرست امور بانوان و خانم مریم گل آرا دبیر بانوان ( سرپرست امور ارتباطات سازمان فرهنگی ،اجتماعی و ورزشی شهرستان رشت ) موی تای استان زحمات بسیاری را تقبل نمودند که جای بسی تشکر و قدر دانی است.

جناب آقای گل آرا به غیر از برنامه های دراز مدت و کوتاه مدت که فرمودید ، برنامه های آتی انجمن موی تای گیلان را می فرمایید

در برنامه های آتی انجمن موی تای گیلان باید به  برگزاری نشست تخصصی مربیان و مسؤلین انجمن موی تای با حضور ریاست محترم هیئت ورزشهای رزمی استان یاد کنم ، در مهمترین برنامه ریزی جهت شرکت در لیگ موی تای اعلام آمادگی نمایم ، انشاا.. طرح  ساماندهی نمایندگان موی تای شهرستان ها و ابلاغ احکام جدید و اجرایی نمودن تغییر و تحولات لازم برای سامندهی و راهبری بهتر و رسیدن به اهداف عالی و برگزاری استاژهای فنی مجزا در شهرستان های سطح استان و بازدید و سرکشی مستمر از باشگاه های فعال و تقویت کلاس های رکود یافته و ایجاد انگیزه برای جذب هنر آموزان و بالاخره مهمرین بخش فعالیت که تمام اهداف و عملکرد را تحت اشعاع قرار می دهد یعنی  تشکیل کمیته جذب اسپانسر و حامیان مالی  انجمن موی تای استان می باشد.

در ورزش همیشه حرف برای گفتن وجود دارد حتما حرفهای نگفته زیادی دارید ، اما بعنوان حرف آخر صحبتی دارید بفرمایید :

اینجانب از بدو مسؤلیت خود سعی بر آن داشته و دارم که اولا رضای خدا را بر رضای خود مقدم دانسته و ثانیا مدیریتی فراجناحی و بدور از هرگونه هیاهوی سیاسی ، انتخاباتی داشته باشم و کلیه ابعاد مدیریتی خود را در اتاقی شیشه ای بنا نهاده و ضمن اینکه هرگونه موفقیت حاصله را نتیجه یک کار تیمی دانسته و سعی داشته ام که فضا را بگونه ای مدیریت نمایم تا بستر برای پذیرش انتقاد منتقدین در جهت اعتلای موی تای گیلان فراهم باشد.

هرچند گاها برخی افراد سهم خواهی را با انتقاد اشتباه می گیرند که همواره یاد آور این مهم شده ام که موی تای برای همه است و درب خدمت و فعالیت برای همگی علاقمندان باز است و از اینکه جمعت کثیری از موی تای کاران استان در خانه خود هستند خدا را شاکر و خرسندم و از خداوند منان می خواهم تا زمانی که بعنوان خادم شماره یک موی تای استان عزیزم هستم این روند صعودی در فضایی صمیمی و اخلاق مدار استمرار داشته باشد.

در آخر از حمایت های دکتر عابدی دبیر کل انجمن ملی موی تای ، دکتر حسن زاده رئیس هیئت ورزشهای رزمی گیلان و همیاری نمایندگان انجمن موی تای شهرستان های استان و همچنین همسر گرانقدرم که همواره یاریم نموده اند صمیمانه سپاسگذارم. (ر-م-118)




 

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
1396/05/23
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna