جمعه 10 فروردین 1403

سرویس ورزشی موج برنا – حسین عبدی موی تای کار گیلانی نماینده وزن 45- تیم ملی جمهوری اسلامی ایران که در مسابقات جهانی 2017 بانکوک توانست به مقام سوم این رقابتها دست یابد و به مدال با ارزش برنز این رقابتها دست یابد .

استاد مرتضی گل آرا رئیس انجمن موی تای استان گیلان : حسین عبدی که در وزن ۴۵- کیلوگرم نوجوانان در مسابقات منتخب

استان گیلان که در ۲۴ دی سال گذشته بر گزار گردیده بود پس از موفقیت در مسابقات مذکور و اردوی انتخابی در تیم منتخب استان جای گرفت . وی با پشتکار خود  و درخشش در مسابقات انتخابی تیم ملی به عضویت تیم ملی درآمد که با حمایت مسؤلین محترم انجمن ملی موی تای به مسابقات جهانی موی تای که 2017 در بانکوک برگزار گردید اعزام شد .

مرتضی گل آرا در ادامه افزود :  در اولین تجربه پا به میدانی بزرگ  گذاشت و موفق شد در سکوی بهترین های موی تای جهان جای گیرد و مدال برنز این رقابت ها را بخود اختصاص دهد.

ریس انجمن موی تای گیلان با تمجید از زحمات و پشتکار این ورزشکار خوش تکنیک و با اخلاق گفت : قطعا تلاش و پشتکار ورزشکار بی تاثیر نخواهد بود اما  زحمات و دلسوزی های مربی وی استاد حسن عمویی و همچنین دیدگاه ٬حمایت های تیم فنی و مدیریتی انجمن ملی موی تای کشور و هیئت ورزشهای رزمی گیلان از فاکتورهای اصلی این دستاورد با ارزش می باشد .

وی در پایان افزود : امید است با استمرار اتحاد و همدلی اساتید ارزشمند و هماهنگی- حمایت و خلوص نیت موجود فی مابین مسؤلان محترم هیئت ورزشهای رزمی و انجمن موی تای استان شاهد گسترش و ارتقاء هرچه بیشتر دستاوردهای موی تای گیلان در میادین ملی و جهانی باشیم.

یادآور می شود تیم های ملی موی تای نوجوانان و جوانان ایران با 17 ورزشکار در دو بخش پسران و دختران برای شرکت در رقابت های جهانی 2017 عازم تایلند شدند که 6 ورزشکار از استان گیلان بودند.

 

حسین عبدی رده سنی نوجوانان و در وزن 45- کیلوگرم شرکت کرد . دیگر نمایندگان گیلان عبارتند از : فاطمه ایمانی ، ریحانه موسی زاده ، تینا جعفرنیا، حنانه یونس نژاد و محنا حسینی نژاد دیگر ورزشکاران گیلانی هستند که به همراه تیم ملی موی تای دختران نوجوان و جوان ایران در مسابقات جهانی موی تای شرکت کردند .

 مسابقات موی تای جهانی 2017 از جمعه 20 مرداد با حضور زبده ترین ورزشکاران این رشته در رده های سنی نوجوانان و جوانان از سراسر جهان در کشور تایلند آغاز شد و6 ورزشکار گیلانی با رغیبان خود به مبارزه پرداحتند .

گفتنی است در پایان این رقابتها ابتدا امیرحسین زلفی، حسین عبدی و حسن محمودزاده سه مدال برنز ارزشمند را به گردن آویختند.

 

روز دوم ، یک روز تمام طلایی برای ایران

 در فینال سجاد ستاری در 60- موفق شد رقیب ترک را مغلوب خود کرده و نخستین طلای کاروان ایران را به دست آورد.

در ادامه محمدرضا چاب، ملی‌پوش گلستانی ایران نیز از سد نماینده ترک گذشت و دومین طلای مسابقات را به گردن آويخت و در پایان سعید اکوامپور، نماینده ۹۱+ كيلوگرم كشورمان با يك بازی زیبا حریف روس خود را مغلوب کرد و روزی سراسر طلایی را برای ایران رقم زد.

حسین عبدی تنها نماینده گیلانی بود که مدال برنز این رقابتها را کسب کرد و یادآور می شود در روز پایانی این رقابت‌ها اسامي پنج تیم برتر اعلام شد.

تیم ملی موی تای جمهوری اسلامی ایران در جمع پنج برتر موی تای جهان قرار گرفت .

تايلند، روسیه و استرالیا با حضور بیش از ۱۰۰نفر به ترتیب در رده‌های اول، دوم و سوم قرار گرفتند. تیم ترکیه با ۶۵ فایتر و ایران با ۱۷ ورزشکار رده‌های چهارم و پنجم جهان را به خود اختصاص دادند.این رقابتها روزهای 20 و21 مرداد ماه در بانکوک تایلند برگزارشد .

در اين ميان و در شب پايانی بازى‌های قهرماني جهان در شهر بانكوك تايلند، ايران موفق به كسب دو نشان در قسمت برترين داور زن مسابقات توسط آرزو مقدوری، داور بين‌المللی انجمن ملی موی تای ايران و جايزه بهترين فدراسيون در تلاش برای "برابری حقوق زنان و مردان" نیز به انجمن ملی موی تای فدراسیون ورزش‌های رزمی ایران تعلق گرفت.(ر-111)

 

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna