جمعه 10 فروردین 1403

سرویس اجتماعی – یکی از دغدغه های زیست محیطی این روزها زباله های حاشیه رودخانه ها ، دریا و جنگل است و همه ما می بایست در کنترل خود ، اطرافیان و ساکنین و مجاورین محیطهای پیرامونمان بکوشیم .

قربانعلی محمدپور با بیان احداث دو مرکز بازیافت زباله گفت:اقدامات انجام شده در راستای روند بهبود وضعیت تالاب انزلی به باید به اطلاع عموم رسانده شود تا همگان از اقدامات طرح احیای تالاب مطلع شوند.

 

وی افزود:با افزایش اطلاع‌رسانی رسانه‌ها،می‌توانیم شاهد مشارکت بیشتر مردم،در انجام طرح‌ها باشیم حدود نیمی از جمعیت دو میلیون و چهارصد هزار نفری گیلان ساکن مناطق روستایی هستند که تعدادی از این روستاها در حاشیه تالاب انزلی قرار گرفته است.

 

تالابها یکی از مهمترین زیستگاه های طبیعی درجهان هستند که در تداوم حیات وحش،تأمین آب شیرین،حفظ تعادل زیستی نقشی حیاتی دارند. تخلیه مواد زائد جامد که به طور مستقیم یا غیرمستقیم وارد تالاب می شود از عوامل تهدید کننده محیط زیست تالاب انزلی است.

این روزها رودخانه ها در مرز خطر زیست محیطی قرار دارند و تالاب هم علی رغم گستردگی دچار مشکل شده است که وظیفه همه ماست در احیا دوباره و بازگشت تمام موجودات به زیستگاه خود تلاش کنیم .

 

مدیریت پسماندها از روشهای کاهش آسیب های زیست محیطی ناشی از دفع پسماند به شمار می آید.(ر-105)

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna