پنج شنبه 9 فروردین 1403

سرویس ورزشی موج برنا – این روزها شاهد جوش و خروش دوباره در بسکتبال هستیم ، رده های سنی آقایان و بانوان با موفقیت در گروهها و مناطق مختلف توانسته اند حضوری موفق داشته باشند ، بدیهی است داور ، مربی و بازیکنان مکمل هستند و با توجه به فعالیت و ضریب هوشی در گیلان موفقیت در هر رشته همزمان صورت خواهد گرفت .

جواد شیخی نژاد داور شایسته ملی گیلانی که در استان فارس و شیراز حضور دارد در بین 30داور حاضر در مسابقات آموزگاههای کشور حضوری موفق داشته است و این در حالی است که در بازیهای انجام شده 12 بازی را بعنوان سرداور و داور زمین قضاوت کرده است ، درخشش شیخی نژاد در قضاوتها موجب شد تا در بازی رده بندی در مقطع متوسطه دوم بازی حساس گلستان و اصفهان را قضاوت کرده است  .

در این دوره از رقابتها آقایان محمد متین ، وروژ آبکاریان ، مهدی معینی ، بهمن پناهی ، شهرام پرنیاک با حضور 30 داور قضاوت این دیدارها را برعهده داشتند که سهم گیلان یک داور بود که جواد شیخ نژاد داور ملی گیلانی حاضر بودند .

یادآور می شود مسابقات مقطع متوسطه در شیراز برگزار شده است که در مقطع اول متوسطه با حضور 27 تیم و در مقطع دوم با حضور 22 تیم برگزار شد که شیخ نژاد بعنوان نماینده داوری در این مسابقات حضور داشته است و تیمهای دبیرستان پروفسور سمیعی با هدایت آرش بالازاده و ازمقطع دوم و آموزشگاه صدیقی صومعه سرا با هدایت شهریار کریمی درمقطع اول متوسطه حاضر بودند .  

صدر ا.. صدری داور جوان و شایسته گیلانی در مسابقات رده های سنی درالبرز

حضور چند جوان علاقمند هم این روزها مورد توجه کمیته داوران استان و کشور قرار گرفته است . صدرا.. صدری داور حاضر در مسابقات رده سنی در البرز بودند و با قضاوتهای خوب خود مورد توجه سرپرست فنی مسابقات قرار گرفتند .

صدرا.. صدری با قضاوتهای خوب ، استیل مناسب و مکانیک داوری توجه شهرام کرمی سرپرست داوری و حبیب جوهری نماینده فدراسیون را جلب کرد و امید می رود در دورهای بعد شاهد حضور این داور جوان گیلانی باشیم .

 

روزی روزگاری 12 داور در لیگهای کشور حاضر بودند اما افسوس از امروز

در سالیان نه چندان دور، ( تا اوایل سالهای 90) گیلان 12 نماینده در لیگهای برتر ، یک و دو کشور داشت ، اصغر قاسمیان ، سیامک نصرا...زاده ، رضا حسینی فرجاد ، سید رضا مقیمی ، سعید حیدری ،جواد شیخی نژاد و هومن زرافشان  در داوران وسط ، سید محمد مقیمی ، شاهین مومن نژاد ، سید اردلان مقیمی ، حمیدرضا رحیم زاده محمد شمالی داوران میز حاضر در مسابقات بودند و امروز با عنایت به گذراندن تستها و علی رغم قضاوتهای خوب و بدلیل نداشتن نماینده باشگاهی در لیگهای کشور و کرسی ناظرین فدراسیون و تغییرات در کمیته داوران فدراسیون بسکتبال ، داوران گیلانی دور افتاده اند ، اما حضور دوباره داوران جوان گیلان بارقه امید را دوباره زنده خواهد ساخت .این در حالی است که طی سالیان اخیر پیگیری رئوسای کمیته داوران استان گیلان نتوانست نتیجه ای به دنبال داشته باشد و مسئولین کمیته داوران فدراسیون بسکتبال نداشتن نماینده در لیگهای کشوری را یکی از دلایل حضور می دانند ، البته باید توجه داشته آخرین سابقه حضور ناظرین داوری مربوط به آقایان بشردوست و گل آرا می باشد که لازم به نظر می رسد برای معرفی ناظر اقدام ضروری و فوری انجام داد و داورانی که پا به سن گذاشته اند بتوانند بعنوان ناظر فعالیت کنند تا راه برای حضور داوران جوان هموار شود ، چرا که بسیاری از ناظران تیم داوری استان خود را در مسابقات به همراه می برند . (ر-100)

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna