جمعه 10 فروردین 1403

به گزارش موج برنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل انتقال خون استان گیلان -  سخنگوی انتقال خون گیلان خبر از افزایش ۲۲/۷۰ درصدی اهدا خون در ماه مبارک رمضان نسبت به مدت مشابه سال گذشته داد و خاطر نشان شد : در ماه مبارک رمضان هفت هزار و ۷۰۲ نفر به پایگاه های انتقال خون استان گیلان مراجعه کردند که از این تعداد شش هزار و ۴۹۱نفر موفق به اهدای خون شدند.
گیتی ایزدی پور بیان کرد : از مجموع اهداکنندگان خون در این مدت سه هزار و ۴۹۷نفر اهداکنندگان خون مستمر ، هزار و ۸۴۷ نفر افراد باسابقه هستند و هزار و ۱۴۷ نفر نیز برای اولین بار نسبت به اهدای خون اقدام کرده اند.
دکتر ایزدی پور با بیان این که اهدا کننده مستمر اهداکننده ای است که فاصله زمانی دو اهدا متوالی وی کمتر از ۱۲ ماه باشد افزود : از تعداد کسانیکه موفق به اهدا خون شده اند شش هزار و ۱۸۶ نفر آقا و ۳۰۵ نفر خانم بوده اند.
وی مراجعه اهداکنندگان ایثارگر را که در ایام لیالی قدر با نیت خالص و نذر خون اهدا می کنند موثر ارزیابی کرد و اظهار کرد : در ایام لیالی قدر دو هزار و ۴۰۴ نفر به پایگاه های انتقال خون استان گیلان مراجعه کردند که از این تعداد دو هزار و ۵۴ نفر موفق به اهدا خون شدند و در این مدت نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۵/۴۳درصد رشد داشته ایم .
دکتر ایزدی پور سخنگوی انتقال خون گیلان ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات و تبریک عید سعید فطر گفت :
رشد چشمگیر اهدا خون در ماه مبارک رمضان ماه بندگی و برکت را مدیون حس مسئولیت پذیری و انسان دوستانه همکاران محترم و كليه اهداکنندگان عزیز ، ياوران و خيرين خون سالم که با همدلي و همراهي بی بدیل خود در طولانی ترین و گرم ترین روزهای سال بخصوص شبهای قدر ، تلاش براي نجات زندگي بيماران و مصدومين را بزرگترين وظیفه و آرمان خود دانسته و ما را در راستای خدمت به خلق خدا یاری کرده اند تشکر و قدردانی می نمایم.
ایزدی پور در ادامه ضمن قدردانی از اهداکنندگان خون در گیلان خواستار همکاری بیش از پیش آنان با انتقال خون استان برای تامین خون های مورد نیاز بیماران شد.
پایگاه های انتقال خون استان گیلان در شهرهای رشت ، لاهیجان ، لنگرود ، رودسر ، تالش ، آستارا ، فومن ، انزلی و دو تیم سیار در اقصی نقاط گیلان همه روزه برای خون گیری فعال است .
روزانه حداقل به ۳۰۰ واحد خون نیاز می باشد.

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna