جمعه 7 اردیبهشت 1403

موج برنا - رحیم زاده - محمد محمودیان ضمن تبریک روزکارگر گفت : برای هر فردی مهم این است که کار کند ، مفید و خادم مردم باشد ، جامعه نیازمند همه مشاغل است . کار و کارگر بخش لاینفک و جدایی ناپذیر رشد ، آبادی و آبادانی است ، روز کارگر بر تمام پاک دستان سرزمینم مبارک باد .

حتما شنیده اید که گفته اند ، دختری خورشید را سیاه نقاشی کرد ، از او پرسیدند چرا خورشید را سیاه رنگ کردی گفت : برای اینکه پدر کارگرم زیر نور خورشید نسوزد . شیوا ترین و دلنشین ترین کلام را باید از زبان این کودک شنید . مهم است چه شغلی داشته باشید بله مهم است ، اما دنیای امروز نیازمند تمام مشاغل است و جدا از اینکه چه شغلی داشته باشیم مهمتر این است که نان حلال کسب کنیم و با آبرو زندگی  کنیم . یادمان باشد بزرگان دینی ما بهترین الگو هستند ، رسول اکرم (ص)برای خود و دیگران کار می کرد از سنین جوانی تا زمانی که بعنوان پیامبرمبعوث شدند و در ساخت مسجد الحرام همگام مردم از هیچ کوششی دریغ نداشتند . حضرت علی (ع) ، امام حسن (ع) ، امام موسی کاظم و...

آنچه خواندید گوشه ای از گپ و گفت خبرنگار موج برنا با حاج محمد محمودیان در خصوص روز کارگر بود . در ادامه صحبتهای ایشان را در خصوص روز کارگر خواهیم خواند :

*در بین  اطرافیان شما از همه مشاغل وجود دارد و نگاه و برخورد شما با آنها یکنواخت بوده ، دلیل این برابری چیست ؟

اجازه بدهید که حرفم را از اینجا شروع کنم که هر کدام از ما در طول زندگی به تمامی مشاغل نیاز داریم ، از دکتر و پرستار گرفته تا کارگر ساختمانی ، تاسیساتی ، رفتگر شهرداری و معلم و نجار و .... خلاصه در شرایط و زمان خود و تنگناهایی با آن دست به گریبان خواهیم شد و در آن زمان پی به اهمیت آن خواهیم برد . در تصور عامه چنین مرسوم است که می گوئیم مرگ و زندگی ما پس از خدا دست پزشکان است ، اما بسیاری از مشاغل در صورت کم کاری و بی توجهی ، مرگ دردناکی را برای ما به ارمغان خواهند آورد . هر انسان وظیفه شناس در اوج کار و خستگی  با یک خداقوت امیدی دوباره و قدرتی مضاعف خواهند گرفت . حجت در خصوص کار و کرگری را رسول ا.. (ص) تمام کرد و فرموده اند" دستان کارگران را می بوسم" اوج همدلی را چنین ثابت کردند و بارها در یک کار شخصی و حتی عمومی اصطلاحا بیل اول را خودشان با دستان مبارکشان می زدند ، این روش درتمام اهل بیت و 12 امام ما مصداق دارد و روایات متعددی وجود دارد ، حتی این مهم در امام عصر (عج) مصداق بارزی است .

*در بین فرامایشات حضرتعالی فرمودید کار و کارگری ، تعریف شما عمومیت پیدا کرد و ظاهرا منظورتان تمامی مشاغل بود ، برداشت بنده درست بوده یا خیر؟

بله ، بنده مثل تمام بزرگان دینی خودمان معتقدم جدا از نامگذاری مشاغل همه در حال کار کردن هستیم و این مهم است که نان حلال کسب شود . لازم می دانم یادآور شوم که عنوانها ما را از مردم دور می کند ، از کودکی از بزرگانم آموختم و در کتابها خواندم و درس گرفتم اگر هم استادکاری، برای کار در محل کار یا زندگی دعوت شد برای تاسی گرفتن از ائمه مطهر اولین بیل کار را خودم زدم و در حد فرصت و توان همگام و هم صحبتش بودم تا با همه دوست باشم چون هر گونه مجاورتی را موجب دوستی بیشتر می دانم .

نکته ای که باید یادآور شوم این است که رئیس و مرئوس مربوط به ابلاغ و طبقه بندی در نظام کاری است و نباید ملاک برتری باشد ، بسیاری از بزرگوارانی را دیده ام که حتی در کوچه و بازار برای معرفی خود و همکاران به میهمانان و اطرافیان ، با پست سازمانی اقدام می کنند که این اصلا صحیح نیست .

* روی سخن امروز ما به دلیل روز کارگر است ، در خصوص کارگران دیدگاه خود را بفرمایید :

لازم می دانم روز کارگر را دوباره به تمام کارگران سخت کوش کشورم و خصوصا هم استانی ها و همشهریانم تبریک عرض کنم و  همانطور که در ابتدا عرض کردم ، معرفت و شناخت  را باید از آن کودکی آموخت که خورشید را مشکی رنگ کرد تا پدر کارگرش زیر نور خورشید نسوزد .

علی رغم مشکلاتی که در تمام مشاغل وجود دارد ، این روز در بسیاری از نقاط دنیا با خشونت و درگیری به پایان می رسد ، و لی در ایران روز کارگر جشن گرفته می شود و این در نوع خودش ستودنی است و نشان از صبوری و قناعت همه مردم ما ، خصوصا قشر بی ادعای کارگر دارد . اما در خصوص کارگران چه در بخش صنایع و چه خدماتی شهری و عمومی باید گفت ، بی شک نواقصی وجود دارد که در تمامی مسائل با تامل بین مردم و مسئولین مرتفع خواهد شد ، به نظر بنده مردم ایران بهترین همراهان و یاوران در مصائب متعدد هستند و این موضوع می تواند کمک بزرگی برای غلبه بر مشکلات باشد .

لازم می دانم یادآورشوم برای موفقیت در تمام جوامع کاری و کارگری تامل و تفکر طرفین می تواند راه حل بسیاری از مشکلات باشد ، سخت کوشی کارگران در کنار مطالعه و تحقیق کارفرمایان و درک و شناخت صحیح معیشت پرسنل می تواند رسیدن به قله های افتخار را نزدیک و نزدیک تر کند . در باقی جامعه و تمام جامعه های خدماتی و کارگری توجه همه ارکان درگیر در ماجرا می تواند در حل مشکلات موثر باشد و در واقع برای رسیدن به موفقیت فقط و فقط شناخت طرفین و درک متقابل می تواند راه گشا باشد .

*در پایان اگر صحبتی در خصوص کار و کارگری دارید بفرمایید :

خیلی شاد خواهیم شد و خواهند شد اگر رفتگران شهرداری دیده شوند ، کارگرانی که در شادی و عزا ، کاری تکراری و اجباری دارند ، می توانیم درست ببینیم و با فرهنگ بالا و مثال زدنی ما ایرانیان در مقدماتی ترین نظافت شهری و محلاتی بکوشیم ، خیلی شاد خواهیم شد و خواهند شد اگر کارگران صنعت کارمان را درست ببینیم ، با حمایت از تولید ملی و عادت به مصرف تولید ملی در بقاء شغل و در آمد این جامعه گام برداریم ، خیلی خوشحال خواهیم شد و خواهند شد اگر کارگران و زحمتکشان خدمات عمومی ، پالایشگاهها ، بنادر ، شیلات ، صیادی و... را درست ببینیم ، موقعیت و فضا را بشناسیم و با شناخت نوع خدمات و فعالیت آنها با استفاده درست از این خدمات و سپاس با نوع رفتار وکردارمان شاکر این حسن خدمات و زحمات باشیم .

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna