پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

به گزارش رحیم زاده موج برنا- حضور در بین مردم و برای مردم آرزوی همیشگی من بوده و هست ، سمت ، عنوان و مسئولیت نتوانسته من را ارضاء کند ، خیلی وقتها و البته خیلی از کارها را برای اینکه درخواستی شده ، معضل و عیبی دیدم، پیگیری کردم و از خودم و عملکردم  نسبتا راضی هستم و این آرزوی من است که با مردم باشم ، بالا و پایین شهر ، فقیر و غنی ندارد و البته با طبقه متوسط به پایین بیشتر همدردی می کنم ، دوستان بالانشین نیزدارم که از جمله حمایت کنندگان مان  در شهر هستند گرچه بیشترین تکیه گاه من مردم عادی است.

انتخابات و انتخاب رابطه مستقیم با مردم دارد و این همنوایی آرزوی من است ، همیشه آرزویم خدمت به خلق ا... بوده و تحت هر شرایطی این مسئولیت را انجام می دهم ، هیچ گاه پست و مقام موجب نشده بهانه ای برای خدمت شود ، من خود را خادم مردم می دانم . البته قدرت و علم و ثروت سه عامل فرود و سقوط است و انسان همیشه با وسوسه اش در تقابل ، درست مثل انشاء روزهای مدرسه که به دنبال این جواب بودیم علم بهتر است یا ثروت ، ...

محمدمحمودیان گفت: با توجه  به ویژگیهای حضرت علی (ع) و با گذر بر تاریخ می توان گفت مولی المتقیان اهل حرف و شعار نیست وعمل گراست و جامعه امروز برای رسیدن به جامعه ای پاک و سالم و عدالت همگانی نیاز به چنین تفکری دارد.

آنچه خواندید خلاصه ای از گپ و گفت خودمانی رحیم زاده خبرنگار موج برنا  با حاج محمد محودیان است که پیش از مصاحبه در خصوص انتخابات و نقش آن در جامعه انجام شد و در ادامه با این مصاحبه ما را همراهی بفرمایید ؛

*خودتان را کامل معرفی بفرمایید و اینکه در کجا متولد شدید ؟

محمد محمودیان هستم ، متولد سال 1342 محله نقره دشت شهررشت بدنیا آمدم . در یک خانواده مذهبی و مقید به اهل بیت ، که اولین کلام بعد از یادگیری آنچه همه می آموزند و یاد می گیرند و برزبان می آورند ، نام مقدس ا... و اهل بیت بود. تحصیلات ابتدایی را در مدرسه دقیقی نقره دشت( نصرت ) ، راهنمایی را مدرسه سالارمشکوت و دوره متوسط را در دبیرستان شهید نوبخت پشت سر گذاشتم  و مدرک کاردانی را از دانشگاه علمی کاربردی رشت اخذ کردم.

*بنابراین سنین نوجوانی پر شوری داشتید ، چون به سالهای انقلاب رسیدید ؟

در واقع سنین نوجوانی من ، شروع فعالیتهای سیاسی من بود. حق با شماست ، درست مثل هم سن و سالهای آن روزهای که سالهای طلایی زندگی مان را تجربه می کردیم ، رهبری امام(ره) ، مبارزه در مقابل رژیم ستم شاهی ما را وارد جریان انقلاب کرد و بخشی از تاریخ ایران و گیلان و رشت را با هم سنگرانمان ساختیم . حضور در خیابانها و تعقیب و گریزها  تجربه خوبی بود تا هیجان حضور ، اعتقاد ، وحدت کلمه ، اتحاد و اعتماد را درک کنیم . راه امام از ابتدا روشن بود و با یک مطالعه ساده می توانست هر علاقمندی را به دین و دیانت ، استقلال و عظمت را جلب کنند تا شاهد صلابت و تجلی ایران و ایرانی باشد .

*پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران خط سیر زندگی شما چطور ادامه پیدا کرد؟

ادامه تحصیل اولین گام بنده بود و با شروع جنگ تحمیلی و با  فتوای جهاد توسط امام (ره) احساس تکلیف کرده و در حدود 17 سالگی بدلیل نرسیدن به سن قانونی بعنوان بسیجی از نیروی انتظامی در تاریخ 15/10/60 به جبهه اعزام شدم و در تاریخ 21/2/61  در هویزه مجروح شدم و در نهایت بدلیل جانبازی در تاریخ 30/5/63 از جبهه حق علیه باطل بازگشتم.

خاطرات و حضور بنده در جبهه مجالی مجزا می طلبد که انشاا.. در زمانی خاص به آن بصورت مجزا خواهیم پرداخت .

*در خصوص حضورتان در جامعه بفرمایید ، نفس به نفس مردم و اینکه چطور هر ندا،  هزاران لبیک به همراه دارد ؟

دلایل زیادی وجود دارد ، همانطور که بارها گفته ام الگو پذیری بنده از امیرالمومنین (ع) است ، همیشه آرزو داشته ام گوشه ای از راه مولا را بروم و از این رو در هر مقوله ای که می شد کاری کرد و نیازی را برطرف کرد مثمر ثمر باشم ، در نوع روابط با  دوستانم سعی می کردم از همه طبقات دوستانی داشته باشم ، طبقه و مرتبه برای بنده فرقی نداشت و مودت و رفاقت و همدلی را از روزهای مبارزات سالهای انقلاب و جنگ به یادگار دارم . در جوامع کاری در بخش کارگری از دخانیات تا دانشگاه همه و همه را تجربه کردم و با مردم بودن و شنیدن آلام و شادیهایشان می توانست اولین قدم برای اعتماد و اتحاد باشد . از این رو لطف خدا شامل حال بنده شد و هر ندا و دعوتی با لبیک همراه بود و توانستم با مردم شهرم رشت از گیلک ، تالش ، رودباری و آذری برادرانی شدیم که در هر شرایط یار و مددکار هم هستیم .

*اوج حضورتان در فعالیتهای شهری و خدمات رسانی بهتر به مردم را بفرمایید ؟

حضور آقای دکتر الیاس حضرتی در انتخابات مجلس شورای اسلامی باعث شد بیشتر از پیش خودم و موقعیتم در جامعه را بسنجم ، دوستانم مرا یاری رساندند و بعد از یک پیروزی دلنشین و حسن همکاری بین بنده و جناب آقای حضرتی  و

باتوجه به  اینکه درطول سه دوره  حضورایشان بعنوان نماینده مردم رشت درمجلس شورای اسلامی ، رئیس دفتر ایشان و شش سال عضو شورای شهررشت بودم ، و البته با کمک دوستانم در گوشه گوشه شهر توانستیم معایب و نواقص را اعلام کنیم و در حد بضاعت برای رفع آنها بدنبال مرتفع کردن وچاره اندیشی باشیم ودراین راه دررفع بسیاری از موارد و مشکلات شهری بکوشیم .  

*بعضی الفاظ و نقل قولها در مورد آذریها و بعضا شخص حضرتعالی شده است ، نظرتان را در این خصوص می فرمایید :

پاسخ این سوال خیلی هم سخت نیست ، همیشه فرصت طلبانی هستند که از کاه ، کوه می سازند ، وبااغراض ونیات پلیدسعی درانفکاک وتفرقه وشاخه به شاخه کردن مردم وایجادتفرقه بین آنان هستند. اینهاافرادی افراطی هستندکه دربین مردم جایگاهی ندارند.رشتی هاباهرنژادوقومیتی که باشندخیلی خردمندتروعاقلتروهوشمندتروفهمیده ترازاین حرفهاهستندکه گوش به اینگونه مزخرفات بدهند.من متولد این شهر و محله نقره دشت هستم ، درس خواندم ، کار کردم و ازدواج کردم و فرزندانم اهل همین شهر هستند چه دلیلی برای این بد گمانی وجود دارد جز کوتاه فکری که امیدوارم اصلاح شوند . خلاصه کلام من اهل رشتم ، یک آذری ساکن رشت که دلم برای زادگاهم می تپد و هیچ چیز نمی تواند عزم مرا برای کمک به همشهریانم سست کند .

*در خصوص حضورتان در انتخابات شوراها و صحبتهایی که در خصوص حضرتعالی و در مقابل ائتلاف آذری ها زده شده بفرمایید ؟

همانطور که در خیلی از جاها گفتم و امروز هم به شما عرض کردم قدرت و پست و مقام هیچ وقت نتوانسته مرا ارضا کند ، همین اینکه خداوند توانی به من عطا کند ، تا چاره گشا باشم برای بنده کافی است . هیچ وقت ، تاکید می کنم هیچ وقت و تحت هیچ شرایطی رسیدن به قدرت و حتی تصور  رسیدن به قدرت نمی تواند این اتحاد و برادری را در من سرد کند ، اتحادی که با قطره قطره خون شهدا بدست آمده و آزادی و استقلال امروز را مدیون خون شهدا هستیم ، شهدایی که عرش را بر فرش و روزمرگی دنیا ترجیح دادند .

 هر چه در مورد من گفتند را حلالشان می کنم و خرسندم اگر در این مسیر با جوانانی هم پیمان شوم که بتوانند آینده شیرین و دلنشین برای ایران سر افراز رقم بزنند . امام رحمه ا... علیه فرمودند((میزان ، رای ملت است )) به رای ملت احترام می گذارم و تابع قانون هستم . هدف خدمت به خلق خداست و همیشه می توان راه حلی برای این مهم پیدا کرد .   

*در پایان اگر سخنی برای مردم و مسئولین دارید بفرمایید :

مهر و مهر ورزی ، اعتماد و اتحاد را فراموش نکنیم ، دچار نفس عماره و غرور نشویم و هر قدم را برای رضای خدا و خدمت خلق برداریم،اجازه ندهیم که مغرضان وطمع کاران که بوی کباب به مشامشان خورده است ،در صفوف متحدجوانانمان بادادن شعارهای ناسیونالیستی وادعای پان گیلک وپان ترک وپان تالش وپان کردو....خلل وخدشه ایجادکرده وآنان رابه دسته بندیهای شکننده وضعیف کننده بکشانند.

پس برای آبادانی و آزادی و استقلال ایران همیشه سربلند بکوشیم ،یادمان باشد ما می توانیم چون آرام هستیم،ما ایرانیان آرام ، صبور،مقاوم و صلح دوست و صلح طلب هستیم

(( عاشق زادگاهم شهررشت هستم و برای توسعه ، تعالی و آبادانی آن درهرموقعیت ومقامی که باشم با تمام نیرو و قوا  خواهم کوشید ))

محمد محمودیان

عضو هیئت رئیسه مرکز آموزش و پژوهش مجمع متخصصین شهرستان رشت

 

 

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna